1280-xcdbp5awe4jtc4sgt2rgajm6yz1t272xhrpe5e6d  

 

 

 

A Case Of You

 

Writer/ Producer/ Singer: Joni Mitchell

中英歌詞對照(中文翻譯/YC)

 

 

 

Just before our love got lost you said
就在我們的愛情迷路之前,你說:

"I am as constant as a northern star" and I said
「我就像那永恆的北極星」,而我說:

"Constantly in the darkness"
「永恆的在黑暗中」

Where's that at
而那是哪裡呢

If you want me I'll be in the bar
我會在酒吧裡,如果你希望

 

On the back of a cartoon coaster
在卡通杯墊的背後

In the blue TV screen light
在電視閃爍的藍光下

I drew a map of Canada
我畫下了加拿大的地圖

Oh Canada
哦加拿大

 

And I sketched your face on it twice
然後我在那上面來回描繪著你的臉

Oh you are in my blood like holy wine
你就在我的血液裡,像聖餐酒一般重要

You taste so bitter
你是如此地苦澀

But you taste so sweet oh
又是如此地甜蜜

I could drink a case of you, I could drink a case of you darling
我想我可以飲盡一匣子的你,苦澀又甜蜜的你,親愛的

Still be on my feet
還能站得穩

i Still be on my feet
仍然能穩住自己

 

Oh I am a lonely painter
噢我是一個寂寞的畫家

I live in a box of paints
住在滿是顏料的房子裡

I'm frightened by the devil
我畏懼那些惡魔

And I'm drawn to those ones that ain't afraid
所以我都畫那些我不害怕的事物

I remember that time that you told me, you said
我記得在那些時刻你會告訴我,你說:

Love is touching souls
愛是靈魂在交流

Surely you touched mine 'cause
你觸動著我的心靈,毫無疑問地

Part of you pours out of me
因為一部份的你澆灌出了我

In these lines from time to time
在我們相處交流的那些時光

 

Oh you are in my blood like holy wine
你就在我的血液裡,像聖餐酒一般重要

You taste so bitter
你是如此地苦澀

And so sweet oh
又是如此地甜蜜

I could drink a case of you, I could drink a case of you darling
我想我可以飲盡一匣子的你,苦澀又甜蜜的你,親愛的

Still be on my feet
還能站得穩

i Still be on my feet
仍然能穩住自己

 

I met a woman
我遇見了一個女人

She had a mouth like yours, she knew your life
她有著與你相似的嘴形,她清楚你的生活

She knew your devils and your deeds and she said
她知道你惡魔般的所作所為,然而她說:

Go to him
去找他

Stay with him if you can
如果你願意就留在他身邊

But be prepared to bleed
但請做好會受傷的準備

 

Oh but you are in my blood you're my holy wine
噢但你就存在於我的血液裡,生命的一部份

Oh you taste so bitter
你嘗起來是多麼苦澀

You taste sweet oh
又是多麼甜蜜

I could drink a case of you darling
我想我可以飲盡一匣子的你

Still I'd be on my feet
仍站得穩腳步

I still be on my feet
我仍能站得穩自己的腳步

 

 

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 歪C: 的頭像
    歪C:

    yuchen

    歪C: 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()